1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گیاه نرگس

جالب است بدانید گل نرگس نماد پوچی و عشق دروغین است این نماد از داستان نارسیس خدای یونان برگرفته شده می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این گل ارزشمند را در ادامه مطالعه کنید.

گیاه نرگس

1401-11-07 23:30:48

وقتی صحبت از گل نرگس میشود ناخودآگاه رنگ زرد و زیبایش در ذهن ها تداعی می شود گلهای زرد نرگس از اوایل آذرماه تا اردیبهشت در ایران می رویند.

نرگس نیاز به آب و نور خورشید زیادی ندارد و حتی در روزهای سرد پاییز و زمستان نیز رشد می کند این گل نماد زیستن و آغازی دوباره است که مژده بهار را می دهد.

 

آشنایی بهتر با گل نرگس

گل نرگس از خانواده آماریلیس یا مارچوبه ای ها است که با گلهای نسرین، مریم هم خانواده است گل نرگس در سرمای پاییز و زمستان نیز به راحتی رشد می کند در ادبیات فارسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد که در بسیاری از مناطق ایران مانند استان فارس و خوزستان به راحتی رشد می کند.

گل نرگس در لاتین Narci نماد پوچی و عشق دروغین است که برگرفته از داستان نارسیس خدای یونان باستان است که وقتی در آب رودخانه می نگرند چهره اش را می بیند و عاشق عکس چهره خویش میشود نهایت در رودخانه غرق میشود که در پی آن گلهای زرد زیبای نرگس رشد میکند.

گل نرگس به علت خواص زیاد در کشور چین به دکترها و پرستارها نسبت داده می شود.

چینی ها اعتقاد دارند کسی که دو نان دارد یکی را بخورد و دومین را بفروشد با پول آن گل نرگس بخرد چون که نان برای جسم و نرگس برای روح آدمی مفید است.

بوی خوش نرگس برای مخاط و سینوس ها مفید است از سرماخوردگی جلوگیری می کند همچنین می‌تواند همراه با خون وارد سلول های مغز شود و کارایی مغز را بهبود بخشد عطر نرگس باعث آرامش و تغییر روحیه و برای جلوگیری از افسردگی مناسب است.

رایحه گل نرگس دارای الکالوئید است که با ورود به مغز سبب آرامش اعصاب میشود.

بوییدن گل نرگس برای درمان سردرد، گرفتگی بینی نیز موثر است.

 

گل نرگس و درمان کرونا

دمنوش ها و رایحه درمانی گل نرگس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود ودر برابر بیماری های تنفسی و ریوی میتواند محافظت کند.

گل نرگس زرد که بوی بسیار خوش دارد برای ابراز عشق و دوستی و احترام به اشخاص است به سبب بوی خوشی که دارد مناسب مهمانی ها و مناسبت های شادی و جشن های عروسی نیزمیباشد.

 

با گل نرگس آشنا شدین و از داستان های زیبایش بهره گرفتید خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. ما در روستاگل با هدف حفظ منابع زیست محیطی برآنیم تا این منابع را برای آیندگان نیز به ارث بگذاریم شما نیز می توانید با هدیه درخت به چرخه طبیعت کمک شایانی داشته باشید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه