1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گیاه مریم گلی

می دانستید گیاه مریم گلی خاصیت ضد التهابی دارد و مفید دستگاه گوارش است این گیاه را می توانید با روش های گفته شده در این مطلب پرورش دهید و از آن برای سلامت بدن بهبود بیماری ها استفاده کنید.

گیاه مریم گلی

1402-02-24 14:48:01

اگر شما نیز تا بحال مانند من نمی دانستید که گیاه مریم گلی مفید قلب بوده و باعث سلامت بدن می شود خواندن این مطلب را از دست ندهید و یک نکته جالب برای من تکثیر این گیاه پس از خشک شدن به وسیله باد بود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

 

همه چیز در مورد گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی، یکی از گیاهان دارویی است که در خانواده‌ی علف‌های دوم‌ساله‌ی رز می‌باشد. این گیاه در اصل از مناطق خاورمیانه و اروپایی می‌باشد و در بسیاری از مناطق دیگر جهان کشت می‌شود. طول عمر گیاه مریم گلی معمولاً دو سال است. این گیاه در فصل بهار ظاهر می‌شود و در پاییز زمستان دوباره خشک می‌شود.

گیاه مریم گلی در بسیاری از مناطق دنیا پرورش داده می‌شود، از جمله آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا.

 

چطور گیاه مریم گلی را پرورش دهیم

روش تکثیر گیاه مریم گلی شامل کاشت بذر و تقسیم بوته است. این گیاه به راحتی در شرایط خاکی مناسب می‌روید و بذرهای آن در شرایط معمولی خشک شده و از طریق هوا منتشر می‌شوند.

انواع سایز مریم گلی شامل کوچک، متوسط و بزرگ است. سایز گل‌های این گیاه معمولاً بین 2 تا 5 سانتی‌متر است. این گیاه با برگ‌های سبز تیره و گل‌های صورتی، قرمز و سفید به نظر می‌رسد. ارتفاع این گیاه می‌تواند تا 60 سانتی‌متر نیز برسد.

گیاه مریم گلی در بسیاری از مناطق دنیا رشد می‌کند، با این حال در آب و هوای خشک و گرم بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. این گیاه نیاز به خاک خوب دارد و در شرایط آب و هوایی خنک و مرطوب بهترین عملکرد را از خود نشان نمی‌دهد.

 

داشتن قلبی سالم با خوردن دمنوش مریم گلی

خواص دارویی و درمانی گیاه مریم گلی شامل خواص ضد التهابی، ضد اضطرابی، ضد درد و ضد اسپاسمودیک است. همچنین، برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که می‌تواند در درمان بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی، بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش، بیماری‌های التهابی و بیماری‌های مرتبط با ایمنی بدن مفید باشد.

با توجه به خواص درمانی این گیاه، از آن به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می‌شود.

به طور خلاصه، گیاه مریم گلی یک گیاه دارویی قدرتمند است که به عنوان یک درمان گیاهی برای بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به خواص ضد التهابی، ضد اضطرابی، ضد دردی و ضد اسپاسمودیکی آن، می‌توان به عنوان یک گزینه درمانی طبیعی در بسیاری از شرایط بهره‌مند شد.

 

باید و نباید های کاشت گیاه مریم گلی

اگر قصد دارید گیاه مریم گلی را کشت کنید، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا باید به دنبال محیطی با دمای مناسب برای رشد گیاه باشید. این گیاه به دمایی بین ۱۸-۲۴ درجه سلسیوس نیاز دارد. همچنین، باید خاک با بافت مناسبی برای کاشت این گیاه در نظر گرفته شود. گیاه مریم گلی به خاک با pH بین ۶-۷ و بافت مناسب نظیر خاک لومی و خاک مرغوب علاقه‌مند است.

چطور گیاه مریم گلی بکاریم؟

روش تکثیر گیاه مریم گلی به دو صورت است

  • بذر 
  • قلمه

برای کاشت بذر، باید بذرها را در خاک مرطوب کاشت کرده و پس از رشد گیاه، به محل مناسبی منتقل کنید.

برای کاشت قلمه نیز باید قسمت برش خورده از گیاه را در خاک کاشت و آن را مرطوب نگه دارید.

گیاه مریم گلی به شکل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. بعضی از انواع آن شامل مریم گلی کوچک، مریم گلی بزرگ، مریم گلی صورتی و مریم گلی قرمز می‌باشند. هر کدام از این انواع خصوصیات ظاهری مختلفی دارند.

در نهایت، اگر قصد دارید گیاه مریم گلی را برای استفاده دارویی کشت کنید، قبل از استفاده حتما باید از یک پزشک متخصص یا یک گیاه شناس حرفه‌ای مشورت بگیرید و توصیه آن‌ها را رعایت کنید.

 

در اینجا با گیاه مریم گلی و نحوه کاشت آن آشنا شدیم و از این پس می توان این گیاه مفید بدن را در منزل پرورش داد اگر شما عزیزان در محل زندگی خود این گیاه را با نام های دیگر می شناسید نام محلی آن و خواص دیگر آن را با ما دوست داران دیگر روستاگل درمیان بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه