1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گیاه چای ترش

میدانستید مزه ای ترش، چای ترش به دلیل وجود ویتامین C موجود در این گیاه است؟ با خواندن این مطلب در ادامه هر چه بهتر با گیاه جامائیکا یا چای ترش آشنا میشوید.

گیاه چای ترش

1402-02-24 16:04:37

چای ترش سرشار از ویتامین C است اما بایستی در مصرف آن صرفه جویی کرد تا دچار افت فشار خون نشوید.

 

به دنیایی خوش طعم چای ترش خوش آمدید

چای ترش یا چای قرمز Hibiscus sabdariffa که در کشورهای لاتین به صورت گیاه گل جامائیکا یا Sorrel و در آفریقا به چای کرکده karkade شناخته می شود.

همچنین به سبب رشد این گیاه درعربستان به چای من کی نیز شهرت دارد در حال حاضر این گیاه در استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان می روید.

گیاه جامائیکا که به صورت بوته هایی است که تا ۳ متر ارتفاع دارند دارای گل‌های زرد رنگ زیبایی است که کاسبرگ های سبز رنگ دارند کاسبرگ های این گیاه پس از رسیدن میوه هایش به رنگ قرمز درآمده مناسب تهیه چای ترش یا چای قرمزاست.

چای ترش به ۲ صورت تهیه میشود:

  • چای ترش سرد
  • چای ترش داغ

برای تهیه چای ترش داغ مقداری ازاین گیاه را به آب جوش اضافه میکنیم وبرای تهیه چای ترش سبز مقداری ازاین گیاه را به آب یخ اضافه می کنیم تا رنگ بگیرد سپس به مدت 12 ساعت در یخچال میگذاریم.

چای ترش به علت وجود مقدار قابل توجه ویتامین C مزه ای ترش دارد که برای سرماخوردگی نیز مفید است.

این گیاه جز دسته گیاهان علفی است و خاستگاه گل گیاه جامائیکا یا چای ترش به کشورهای آفریقایی و لاتین خصوصاً کشور جامائیکا به علت آب وهوای گرمسیری اش برمی گردد.

 

آشنایی بیشتر با گیاهان علفی

 

چای ترش سم زدایی قوی

با توجه به پیشرفت جوامع و افزایش استرس های ناشی از آن چای ترش با خاصیت کنترل فشارخون می تواند باعث پیشگیری بیماری های فشارخون قلبی و عروقی شود همچنین چای ترش می تواند سرعت ساخت گلبولهای قرمز را کاهش دهد ضد خون جلوگیری کند.

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان هاست که سبب کاهش سطح کلسترول خون میشود.

وجود آنتی اکسیدان ها چای ترش باعث از بین بردن رادیکال های آزاد شده که  باعث سم زدایی و پاکسازی کبد میشود.

بارزترین خاصیت چای ترش کاهش وزن است این نوشیدنی سبب جذب کمتر قند و نشاسته در غذا های مختلف می شود.

چای ترش کمک شایانی نیز به خانمها می کند خانم ها با مصرف چای ترش در دوران قاعدگی می تواند از اختلالات هورمونی جلوگیری کرده و دردهای خود را کاهش دهند.

چای ترش مبارزی در برابر کرونا است که به سبب منبع غنی از ویتامین C به افزایش سیستم ایمنی بدن در دوران سخت کرونا می کند.

بهترین زمان برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند یک ساعت قبل از انجام حرکات ورزشی یا دو ساعت بعد از هروعده غذایی است.

مصرف بیش از ۳ فنجان چای ترش در طول روز عوارضی دارد مصرف چای ترش به سبب کاهش سطح ترشح هورمون استروژن باعث به خطر افتادن سلامت مادر و جنین جنین در مادران باردار میشود.

افراد باید حد تعادل را در مصرف چای ترش رعایت کنند چرا که با کاهش فشار خون در اثر مصرف بیش از حد چای ترش باعث به خطر افتادن سلامتی شان می شود.

ما در روستاگل قصد داریم شما را با انواع درختان، گیاهان و ...آشنا کنیم از این رو مطالبی را در قسمت نشو و نما گردهم آورده ایم همه ما بایستی با هم در حفظ و نگهداری منابع زیست محیطی کوشا باشیم شما عزیزان نیز نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه