1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گیاه بابا آدم کوهی

اکثر ما به گیاه بابا آدم علاقه داریم و این گیاه زیبا را در خانه خود پرورش می دهیم در اینجا به بررسی نوع کوهی این گیاه می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

گیاه بابا آدم کوهی

1402-08-30 09:54:19

بسیاری از مردم گیاه بابا آدم کوهی را به عنوان گیاهی زینتی می‌شناسند و از خواص دارویی بی‌نظیر آن بی‌خبر هستند. که در ادامه به بررسی چند مورد از خواص گیاه بابا آدم می پردازیم.

گیاه بابا آدم کوهی را بهتر بشناسیم

گیاه بابا آدم کوهی با نام علمی Arctium است که با نام‌های فیل‌گوش، علف پیرزن، پینه خاله و آراقیطون نیز شناخته می‌شود. بابا آدم کوهی گیاهی علفی و دوساله است که به دلیل ظاهر زیبا و منحصر‌به‌فردش محبوبیت بسیاری دارد و به عنوان گیاه زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بابا آدم کوهی به عنوان گیاه گرمسیری شناخته می‌شود. این گیاه به صورت خودرو در مناطق معتدل و مرطوب مانند شرق کشور‌های مدیترانه، آفریقای شمالی و اروپا رشد می‌کند.

گیاه بابا آدم می‌تواند تا ارتفاع 150 سانتی‌متر رشد کند. برگ‌های این گیاه پهن و بزرگ و قلبی شکل هستند و می‌توانند تا 60 سانتی متر رشد کنند. ساقه این گیاه شباهت بسیاری به پوست مار دارد و با کرک‌های زبر و خشن پوشیده شده است.

دانستنی های گیاه بابا آدم کوهی

ریشه گیاه بابا آدم کوهی خاصیت درمانی بسیاری دارد و حاوی مقادیر فراوان مواد مغذی است. از جمله خواص گیاه بابا آدم می‌توان به درمان نقرس، زیبایی پوست و مو، درمان یبوست و لاغری اشاره کرد.

در این مطلب به بررسی برخی خواص این گیاه می‌پردازیم با روستاگل همراه باشید.

خواص بابا آدم کوهی برای پوست

گیاه بابا آدم کوهی دارای خاصیت ضد اتهابی است و در درمان برخی مشکلات پوستی نظیر آکنه، جوش، خارش و قرمزی نقش موثری دارد. برگ گیاه بابا آدم کوهی می‌تواند به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده برای پوست عمل کند و به بهبود و ترمیم آن کمک کند. برای درمان جوش و همچنین لایه برداری پوست می‌توانید از دمنوش ریشه این گیاه استفاده نمایید.

خواص گیاه بابا آدم کوهی برای نقرس

خاصیت ضد التهابی گیاه بابا آدم کوهی می‌تواند در بهبود درد و التهابات مربوط به بیماری نقرس کمک کند. علاوه بر این، گیاه بابا آدم کوهی سبب کنترل سطح اسید اوریک می‌شود.

خواص بابا آدم کوهی برای مو

 گیاه بابا آدم کوهی دارای خواص بسیاری برای مو است. این گیاه تاثیر بسیاری در بهبود سلامت موهای شکننده و افزایش رشد مو دارد. برای ترمیم مو‌های آسیب دیده خود و حفظ رطوبت آنها، می‌توانید از ماساژ برگ گیاه بابا آدم بر روی پوست سر و مو استفاده کنید.

از دیگر خواص گیاه بابا آدم کوهی برای مو می‌توان به خاصیت ضدالتهابی برگ‌های بابا آدم برای کاهش التهابات و قرمزی پوست سر اشاره کرد.

خواص بابا آدم کوهی برای لاغری

عرق بابا آدم کوهی یک درمان های طبیعی و موثر برای لاغری شکم است. این گیاه دارای ترکیباتی است که سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش سطح چربی مضر بخصوص در ناحیه شکم می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص عرق گیاه بابا آدم برای لاغری، میتوانید هنگام صبح یک قاشق غذاخوری عرق بابا آدم را با یک لیوان آب مخلوط کرده و سپس میل نمایید.

خواص گیاه بابا آدم کوهی برای یبوست

بابا آدم کوهی منبع غنی فیبر است. فیبر موجود در این گیاه، سبب بهبود و تسهیل حرکات روده‌ها می‌شود و در درمان یبوست بسیار موثر است.

خطرات احتمالی مصرف گیاه بابا آدم کوهی که باید بدانید

عوارض احتمالی گیاه بابا آدم علارغم وجود خواص بی‌نظیر گیاه بابا آدم مصرف بی رویه این گیاه سبب بروز مشکلاتی همچون؛ سردرد، تهوع، اسهال، خشکی دهان، بی‌قراری و ایجاد آلرژی می‌شود. توصیه می‌شود بانوان باردار و شیرده از این گیاه استفاده نکنند.

شما همراهان عزیز روستاگل که حافظ محیط زیست هستید اگرچه اطلاعاتی در مورد این گیاه دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه