1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گیاه به‌لیمو

اگر شما نیز فکر میکنید به لیمو ترکیب به و لیمو است از خواندن این مقاله غافل نشوید تا به لیمو را بیشتر بشناسید.

گیاه به‌لیمو

1402-09-01 12:26:45

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که به‌لیمو چه نوع گیاهی است؟

شاید فکر کرد‌ه‌اید که این گیاه حاصل پیوند درخت به و لیمو است!

خیلی‌ها گمان می‌کنند دمنوش به‌لیمو همان دمنوش ترکیب به و لیمو است. اما نه! تمام این حدسیات اشتباه هستند. با روستاگل همراه باشید تا به‌لیمو را بهتر بشناسید.

به دنیای خوشبو به‌لیمو خوش آمدید

به‌لیمو با نام علمی Aloysia citrodora، گیاهی است درختچه‌ای و چندساله که تا ارتفاع ۲ تا ۳ متر رشد می‌کند و گل های ریز سفید و بنفش دارد. به‌لیمو دارای برگ‌های نوک‌تیز، کشیده و به‌رنگ سبز تیره است. برگ‌های به‌لیمو دارای بیشترین خواص دارویی هستند. این برگ ها طعمی تند و کمی تلخ دارند و در اواخر تابستان چیده می شوند.

این گیاه در مناطق گرمسیر همیشه‌ سبز است ولی در مناطق سرد در زمستان برگ‌های خود را از دست می‌دهد. جالب است بدانید که به‌لیمو در قرن هفدهم، توسط دانشمند ایتالیایی Augustin Lippi به اروپا برده شد و این گیاه به افتخار او نام‌گذاری گردید.

به‌لیمو بومی آمریکای جنوبی بوده و به‌طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده‌است و از آن‌جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و در باغ‌ها کشت می‌شود.

با خواص به‌لیمو آشنا شوید

برگ های گیاه به لیمو به خاطر وجود خواص درمانی و دارویی بالایی که دارند، برای تهیه دمنوش استفاده می شوند. با برگ های به‌لیمو می‌توانید چای گیاهی تهیه کنید یا همچنین برگ های آن را خشک و سپس پودر کرده و از آنها استفاده کنید. از آنجایی که خواص و فواید دمنوش به لیمو بسیار زیاد می‌باشد، ما در اینجا سعی می‌کنیم تنها مهم‌ترین آنها را به صورت خلاصه برای شما معرفی کنیم.

با به لیمو لاغر شو

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف دمنوش به‌‌لیمو باعث کاهش اشتها می‌شود و بدلیل کالری کمی‌ که دارد؛ مصرف آن در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می‌کند.

پوستی سالم با گیاه به لیمو

یکی دیگر از فواید مصرف به‌لیمو جلوگیری از کم آبی در بدن است و این امر به طراوت و شادابی پوست شما کمک شایانی می‌کند‌. همچنین به‌لیمو سبب کنترل چربی پوست شده و از ایجاد آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند و آلودگی پوست را نیز از بین می‌برد.

با به لیمو دیگه از بی خوابی خبری نیست

دمنوش به‌لیمو خاصیت آرام بخشی و تسکین اعصاب دارد و برای خواب نیز بسیار موثر است اگر دچار مشکلات عصبی هستید، این دمنوش خارق‌العاده را از دست ندهید.

کاهش تب با گیاه به لیمو

به‌لیمو قرن‌ها به‌عنوان دارویی برای کاهش تب و بهبود روند درمان در طب سنتی مردم آمریکای‌ جنوب نقش بسزایی داشته است. به‌لیمو گیاهی معرق است؛ یعنی تعریق را تحریک می‌کند و بدلیل داشتن این خاصیت در بهبود و درمان تمام بیماری‌های التهابی که باعث تب می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه دمنوش به‌لیمو

5 عدد برگ به‌لیمو تازه یا 1 قاشق غذا‌خوری از پودر آن را با یک فنجان آب 80 درجه ترکیب کنید. سپس این ترکیب را درون قوری ریخته و به‌مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی حرارت کم قرار دهید تا دم بکشد.

بدلیل طعم تلخ برگ به‌لیمو بهتر است قبل از مصرف آن را شیرین کنید. عسل یکی از بهترین شیرین کننده‌ها است؛ زیرا علاوه بر اینکه ترکیب آن با چای به‌لیمو طعم فوق العاده‌ای می‌دهد، دارای خواص بسزایی نیز است.

بهترین زمان مصرف این دمنوش بهشتی بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش به‌لیمو قبل از خواب است. بهتراست، این گیاه را 1 ساعت قبل از خواب میل نمایید تا هنگام شب، خواب راحتی داشته باشید. گیاه به‌لیمو به خاطر طبع گرم بیشتر در زمستان در مناطق سردسیر استفاده می شود.

و در آخرما در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه که لازم است در مورد دمنوش به‌لیمو و همچنین طرز تهیه آن بدانید را به طور دقیق بررسی کنیم.

خواص و فواید این جوشانده گیاهی بسیار زیاد می باشد و شما می‌توانید با نوشیدن آن به سلامت بدن خود کمک ویژه‌ای کنید. شما همراهان روستاگل اطلاعات خود را در مود این گیاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه