1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

گل کاغذی

داستان های جالبی در مورد گل کاغذی روایت شده است که در ادامه به آنها می پردازیم همچنین روش های تکثیر این گل را برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید این گل زیبا را در خانه های خود پرورش دهید.

گل کاغذی

1401-01-14 16:02:08

سلام به دوستانی که طرفدار گل های تزیینی و رنگارنگ هستند. میخواهم گل رو بهتون معرفی کنم که طرفداران زیادی دارد در ادامه از گل کاغذی به شما خواهیم گفت پس با ما همراه شوید.

 

دنیایی رنگی رنگی گل کاغذی

گل کاغذی با نام علمی Bougainvillea glabra از خانواده Nyetaginaceae می باشد. این گیاه زیبا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد خوبی دارد و زادگاهش کشور برزیل است. گل کاغذی در رنگهای مختلفی مانند سفید، زرد، صورتی، گلبهی و بنفش مشاهده می شود.

گل های داخل گلبرگ گل کاغذی سفید رنگ است. ارتفاع این گیاه از 4 تا 12 متر می باشد. این گیاه در دو نوبت اوایل بهار و اواسط تابستان گل می دهد.

نام های گل کاغذی در لاتین به آن Lesser bougainvillea,Paper flower گفته می شود.

 

براتون از تاریخچه گل کاغذی میگم

اولین اروپایی که این گیاه زیبا را معرفی کرد آقای فیلیبرت کومرسون گیاه شناس اهل فرانسه بود. کمرسون در سال 1766 با تشویق کارل لینیوس، به یک سفر اکتشافی دعوت شد که توسط آکادمی علوم فرانسه برای تحقیق در مورد ماهی مدیترانه بود.

در این سفر اکتشافی دور دنیا با کشتی، ژان بارت که مختصص گیاه شناسی بود او را همراهی کرد اما چون در آن زمان زنان اجاره ورود به کشتی را نداشتند بارت با لباس مبدل مردانه در این سفر شرکت کرد و در طول سفرشان به کشورهای مختلف این گیاه زیبا را کشف کردند.

گفته می شود که ژان بارت اولین اروپایی که این گیاه را مشاهده کرده است و در ضمن نخستین زنی است که کل دنیا را با کشتی سفر کرده است.

هر چه می خوای راجب این گل رنگی رنگی بدونی

عمر درخت کاغذی با توجه به شرایطی که در آن رشد می کند متفاوت است.اگر در شرایط اقلیمی مناسبی باشد تا 20 سال میتواند عمر کند. 

درخت کاغذی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بسیار خوب رشد می کند بنابراین به آفتاب علاقه ی زیادی دارد. بهتر است درمقابل نورمستقیم خورشید به مدت شش ساعت در روز باشد. فصل رشد این گیاه در فصول بهار و تابستان است آبیاری مناسب و اصولی در این فصول بسیار مهم است.

این گیاه خاکی را که دایم مرطوب باشد را دوست ندارد به همین دلیل بین نوبت دهی آب، خاک گیاه حتما باید خشک باشد. اگر این گیاه زیاد آبیاری شود ریشه های آن دچار پوسیدگی می شوند و باعث می شود گل کمتری بدهد.

این گیاه در مقابل کم آبی مقاوم است و ترجیح می دهد که هر سه یا چهار هفته آبیاری شود. بهترین زمان کوددهی این گیاه در فصول رشد آن بهار و تابستان است.

بهترین زمان برای کاشت گل کاغذی فصل بهار است.

 

چطور گل کاغذی رو پرورش بدم 

گل کاغذی را می توان به دو روش کاشت

  • قلمه زدن
  •  بذر

قلمه زدن به این شکل است که ابتدا ساقه گیاه را که خیلی سفت نیست را انتخاب کنید. ساقه ی مشخص شده را حدود 10 تا 15سانتی متر ببرید و تمام بر گ ها را از روی ساقه جدا کنید و آن را در ترکیبی از پرلیت و پوده بگذارید و ساقه را حدود سه الی پنج سانت در ترکیبی که گفته شد فرو کنید تا جای آن محکم باشد سپس گیاه را در محلی گرم نگه دارید و آن را آبیاری کنید اما نباید خاک آن زیاد مرطوب باشد. گیاه بعد از چند ماه قلمه، ریشه می دهد.

کاشت گل کاغذی به روش بذرغیر معمول است اما میتوان آن را انجام داد. در فصل پاییز بذرهایی در مرکز گل های سفید هست که در داخل غلافی درست می شوند این غلاف را بردارید و آنها را خشک کنید و به عنوان بذر از آن استفاده کنید این بذرها را می توان درهر زمانی از سال کاشت .این گیاه حتما باید در محلی گرم نگهداری شود.

جالب بدونید گل کاغذی دارای خواص بی نظیره

  • گل های سفید وسط گلبرگ های گل کاغذی خواص درمانی دارد. دم کرده ی گل های سفید(گل ها را باید خشک کنید ) را می توان به عنوان چای استفاده کرد.
  • برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند باعث کنترل دیابت می شود.
  • گل کاغذی با توجه به خواصی که دارد می تواند کلسترول و چربی خون را کاهش دهد.
  • در کشورمکزیک از گل های کاغذی به تنهایی یا با ترکیب گیاهان دارویی برای درمان سرفه استفاده می شود.
  • برای درمان سرماخوردگی کاربرد دارد.
  • جهت درمان تب هم خاصیت دارد.
  • گلو را صاف می کند و برای سرفه هم موثر است.
  • برای درمان اسهال استفاده می شود.
  • جهت درمان آکنه و پاکسازی عمیق پوست کابرد دارد.

از این گیاه به دلیل ظاهر زیبا میتوان به عنوان گل زینتی بر روی طاقچه های چوبی، نرده ها، گلدان ها استفاده کرد. گل های کاغذی که در گلدان و داخل خانه نگهداری می شوند فصل گل دهی کوتاه تری دارند.

این گیاه اگردرشرایط مناسب واصولی نگهداری شود مناسب آپارتمان هم هست.

 

گل کاغذی از گونه های گرمسیری است شما عزیزان در صورت داشتن اطلاعات در مورد این گل نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه