1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

درخت هلو

اگر در مناطق سردسیر هستید حتما درخت هلو را در زمین های کشاورزی و باغات خود پرورش دهید زیرا میوه این درخت خواص درمانی فوق العاده دارد که در ادامه به آنها می پردازیم و طریقه کاشت این درخت را به شما آموزش می دهیم

درخت هلو

1401-09-18 21:19:25

همراه عزیز روستاگل شما که علاقه به باغداری و باغبانی دارید این مطلب پر از نکات آموزشی و مهم در مورد نگهداری از درخت هلو می باشد لطفا میزبانی ما را پذیرا باشید وتا انتها ما را همراهی کنید و مطالب دیگر و آشنایی با درختان دیگر را از دست ندهید.

یک نکته جالب در مورد درخت هلو

دوستانی که به میوه ی تابستانی هلو علاقه ی زیادی دارند جالبه بدونید اروپاییان درخت هلو را اولین بار در ایران دیدند و آن را پرنوس پریسکا نامیدند و یونانیان و رومیان آن را با خود به سراسر اروپا و انگلستان بردند در صورتی که هلو از کشور چین وارد ایران شد.

درخت هلو رو چه فصلی بکاریم؟

درخت هلو با نام علمی Prunus persica از خانواده گل سرخیان است  از درختان میوه و مانند درخت زردآلو از جمله میوه های تابستانی خوش رنگ و بو است که پوستی کرکی دارد و گل های درخت هلو کنار یکدیگر به صورت جفتی و یا تکی می رویند رنگ گل های درخت هلو قرمز، صورتی و ارغوانی است که زیبایی خاصی به آن می دهد و نظرهربیننده ایی را به خود جلب می کند.

درختچه ایی کوچکی است که باردهی بالایی دارد، برگ هایش سبز رنگ است که نوک تیزی دارند.

میوه پر فایده هلو

  • هلو مسهل و ملین است.
  • هلو خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
  • باعث تقویت وسلامت چشم می شود.
  • اظطراب و استرس را کاهش می دهد.
  • ویتامین C موجود در هلو باعث کلاژن سازی در پوست می شود.
  • با خوردن منظم هلو خطر ابتلا به سرطان روده کاهش می یابد.
  • هلو در تقویت سلامت مغز موثر است.
  • خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

 

می خواهم درخت زردآلو را ببینم

 

این ها رو در مورد درخت هلو بدون

هلو انواع مختلفی دارد که دارای طعم های متفاوتی است که میتوان هلو بلخی، کاردی، زعفرانی، هلو انجیری، هلو هندری(که شباهت زیادی به زردآلو دارد) را نام برد.

در گذشته اروپاییان به آن پرنوس پریسکا می گفتند در لاتین به آن Peach می گویند.

اصالت درخت هلو به مناطق معتدل و گرم مانند چین برمی گردد. در دروان پیش از تاریخ درخت هلو در ژجیانگ چین کاشته می شده و بعدها از طریق تجارت هایی که در مسیر راه ابریشم صورت می گرفته وارد کشور ایران می شود.

هر درختی یک عمر اقتصادی دارد و بعد از مدتی ثمردهی آن متوقف می شود و عمر اقتصادی درخت هلو  10 تا 15 سال است.

 

خودت درخت هلو بکار

بهترین فصل برای کاشت درخت هلو فصول سرد سال است زیرا نهال هلو در هوای سرد رشد بهتری دارد آن را باید در فصول  پاییز و زمستان بکارید.

برای کاشت این درخت در ابتدا، هسته را از داخل میوه خارج کنید سپس هسته بیرونی را شکسته و هسته داخلی را به مدت 12 تا 24 ساعت داخل یخچال نگهداری کنید سپس هسته را از یخچال بیرون آورید و آن را 24 ساعت در داخل یک لیوان آب نگهداری کنید .

حالا زمان کاشت هسته هلو است خاک گلدان و باغچه را خوب زهکشی کنید و سپس هسته را بکارید پس از یک ماه هسته هلو جوانه می زند حتما پس از کاشت، نهال را به طور پیوسته آبیاری کنید.   

 نیاز درخت هلو به آب زیاد است پس حتما بعد از کاشت، نهال هلو را به طور پیوسته آبیاری کنید خاک های لومی شنی برای کاشت نهال درخت هلو مناسب هستند و نباید نهال درخت هلو را در زمین های آهکی کاشت، خاکی که با خاک برگ، پیت ماس و شن مخلوط شده باشد برای این درخت بسیار عالی است. اگر میخواهید از حال درختان کاشته شده تا به امروز آگاه باشید قسمت داشت را مطالعه کنید.

 

میخوام درخت های کاشته شده روستاگل رو ببینم

 

این ها رو تا حالا درمورد درخت هلو نمی دونستی

  • سالانه هزاران تن هلو در سراسر دنیا تولید می شود که کشور چین با داشتن رتبه اول، بزرگترین تولید کننده این محصول است و کشورهای دیگری هم این محصول را تولید می کنند و ایران رتبه نهم را در بین این کشورها دارد.
  • از هلو شربت های خوشمزه،کمپوت و ژله میتوان درست کرد.
  • در کشور مجارستان طبق مطالعاتی که انجام شده از هلو به عنوان میوه ی آرامش نام می برند زیرا اظطراب و استرس را کاهش می دهد.

ما با هدیه درخت به زمین نه تنها به چرخه محیط زیست کمک میکنیم بلکه میشود به برخی از خانواده ها در روستاها نیز کمک کرد، روستاگل با کاشت نهال های گرمسیری و سرد سیری در کنار شماست تا در این امر خیر خدا پسند شما را یاری کند.

دیدگاه ها
درج دیدگاه