1. روستاگل
  2. /
  3. نشو و نما

درخت نوئل

درختی است که به دلیل استفاده از آن در مراسم کریسمس به شهرت رسیده است و همه ساله بسیاری از پیروان دین مسیحیت در سرتاسر جهان هم زمان با شروع سال نو میلادی به واسطه آن خانه های خود را تزیین میکنند.

درخت نوئل

1401-11-07 23:18:46

همراه همیشگی روستاگل با خواندن این مطالب در ادامه با انواع درخت نوئل و تکثیر این درخت آشنا شده و در پایان با زیباترین درخت نوئل آشنا میشوید.

 

در مورد درخت نوئل

درخت نوئل، درختی است که به دلیل استفاده از آن در مراسم کریسمس به شهرت رسیده است و همه ساله بسیاری از پیروان دین مسیحیت در سرتاسر جهان هم زمان با شروع سال نو میلادی به واسطه آن خانه های خود را تزیین میکنند.

نوئل یا کاج نوئل با نام علمی pinophyta گونه ای از خانواده درختان مخروطی همیشه سبز به شمار میرود.

این درخت که در مناطق سرد و معتدل نیم کره شمالی دیده میشود، حدود 35 گونه را شامل میشود. نوئل به معنای تولد است که به تولد حضرت مسیح اشاره دارد.

این درختان همیشه سبز که بسیار سریع رشد میکنند در شرایط ایده آل میتوانند حدود 20 تا 60 متر رشد کنند. کاج نوئل مانند کاج های دیگر شکلی مخروطی دارد وآرایش برگی متمرکزی داشت. برگ های آن سوزنی، مجزا و بروی پایه ای بنام بالشتگ سوار میشوند. این برگ ها میتوانند حدودا 4 تا 10 سال عمر کنند ولی برخلاف سایر درختان کاج، برگ های جدید در این درخت دیرتر جایگزین برگ های از دست رفته میشود و این مورد خود وجه تمایز این گونه از سایر درختان کاج است.

مخروط های درخت کاج نوئل اندازه ای در حدود 6 تا 10 سانتی متر دارند. این درخت به گونه های درخت نوئل سبز، درخت نوئل آبی کاستر، درخت نوئل اولندرف، درخت نوئل کونیکا، درخت نوئل سبز بالشتگی و درخت نوئل نقره ای یا آبی تقسیم بندی میشود.

که زیباترین گونه های آن درخت نوئل آبی است که در فصل های بهار و آغاز تابستان برگ های سوزنی آن به رنگ آّی با هاله ای سفید رنگ در می آیند. این درخت در دسنه بندی درختان غیربومی روستاگل قرار میگیرد.

 

برای مشاهده درختان غیر بومی اینجا را کلیک کنید

 

درخت نوئل را برای کریسمس آماده کن

درخت کاج نوئل به روش زیر تکثیر میشود:

  • کاشت بذر 
  • قلمه زدن

 این درخت از جمله کاج هایی که رشد سریعی دارد و برای رشد در شرایط ایده آل به نور متوسط، رطوبت ، آبیاری منظم و خاک شنی، رسی و لومی نیازمند است.

با آنکه این درخت بومی مناطق سردسیر است ولی در زمان کشت اگر در هوایی با دمای پایین قرار گیرد از بین میرود. همچنین باید مراقب بود که این درخت در برابر طوفان و بادهای قوی قرار نگیرد چراکه مقاومتی کمی دارد.

استفاده از درخت کاج نوئل که درختی همیشه سبز به شمار میرود در تاج گل ها و گلدسته ها نمادی از زندگی ابدی در بین مصریان و عبریان باستان بوده است. از گذشته های دور تاکنون استفاده از این درخت به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های درخت کریسمس در روز تولد مسیح که با افزودن شمع و ستاره همراه است نمادی از میزبان عشای ربانی و یک مسیحی رستگار است.

 

تشکر از همراهی شما، همانطور که میدانید روستاگل با کاشت بیشمار درختان در رویشگاهای خود در حفظ طبیعت و منابع زیست محیطی کوشاست. برای آگاهی بیشتر در خصوص چگونگی کاشت درخت قسمت روشن سازی را مطالعه فرمایید و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه